سایت تفریحی 1 روز

در این سایت هر مطلبی بخواید پیدا خواهد شد

سایت تفریحی 1 روز

در این سایت هر مطلبی بخواید پیدا خواهد شد

سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ

دانلود مستند فاجعه منا از زبان نجات یافتگان

دانلود مستند فاجعه منا از زبان نجات یافتگان

مستند فاجعه منا

در حالی که همگان همچنان در شوک سقوط سهمگین یک جرثقیل بر سر حجاج حاضر در محوطه خانه خدا بودند، فاجعه ای دیگر روی داد تا مراسم حج امسال را در زمره خونین ترین مراسم های حج طی 35 سال گذشته قرار دهد.

انتشار تصاویری دلخراش از کشته شدگان این حادثه در خیابان های منتهی به محل حادثه و همچنین انتشار تصاویری از ملک سلمان پادشاه عربستان از تماشای مناسک رمی جمرات در سرزمین منا از پنجره های کاخ شخصی اش در شبکه های اجتماعی در کنار حواشی و شایعات منتشر شده از علل وقوع این فاجعه منجر به جریحه دار شدن هرچه بیشتر احساسات عمومی شده است.

دانلود مستند فاجعه منا از زبان نجات یافتگان در ادامه مطلب

روزنامه الدیار لبنان در مطلبی عنوان کرد: واقعیت امر این است که در لحظه ازدحام در منا، این تصمیم گرفته می‌شود تا پسر پادشاه نیز در این مراسم حضور داشته باشد و وی با کاروان رسمی گسترده‌ای با حضور بیش از200 نیروی ارتش و 150 نیروی پلیس که از تمامی طرف‌ها او را احاطه کرده بودند، وارد شده و به مرکز منا رفت.

این روزنامه در ادامه عنوان کرد: در این جا مسیر حرکت حجاج تغییر کرد، چراکه محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و پسر پادشاه عربستان بر خلاف جهت حجاج آمد تا به سرعت برسد و به سرعت بازگردد. ازدحام هولناکی در میان بیش از 1000 تن از حجاج رخ داد و این فاجعه شروع شد و جانشین ولیعهد به این زیارت خود پایان داد و خارج شد.

اما فاجعه بزرگتر زمانی رخ داد که برخی از حجاج به زمین می‌افتادند و هزاران تن از روی سر و بدن آنها عبور می‌کردند.

با وجود اینکه این ادعا همچنان از سوی منابع رسمی تایید نشده است اما شواهد و قرائن از بسته شدن مبادی ورود و خروج زائران حکایت می کند.

برخی از رسانه ها بسته شدن دو وردی اصلی منتهی به محل اصلی رمی جمرات از سوی مقامات سعودی و در نتیجه حرکت معکوس حجاج و در نهایت برخورد دو گروه از حجاج به یکدیگر  را عت اصلی این حادثه عنوان می کنند.

دو نفر از نجات یافتگان از فاجعه منا در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره عنوان کردند که حادثه زمانی رخ داد که دو موج پرجمعیت حجاج در محل حادثه از روبرو با یکدیگر با هم برخورد کردند. عده ای قصد ورود به محل رمی جمرات را داشتند و عده ای قصد خروج از این محل را داشتند که با یکدیگر برخورد کردند.در این مطلب مستند فاجعه منا را از زبان نجات یافتگان را مشاهده کنید.


دانلود مستند فاجعه منا از زبان نجات یافتگان


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی